miercuri, 20 martie 2013

Coaste de porc cu vin alb, la cuptor



Mi-era o pofta de coaste...asa ca am cautat o reteta care sa fie pe placul meu si am gasit aici ceva dupa care m-am ghidat. 
A iesit o bunatate! Ca si garnitura am facut cativa cartofi copti.

Ce ne trebuie:

- 1 kg coaste de porc (taiate pe jumatate- rugati macelarul sa le taie)
- 150 ml ulei (sau mai putin daca coastele au multa grasime);
- 1 ceapa medie taiata felii foarte subtiri;
- 1 pahar de vin alb + 1 pahar de apa;
- 1/2 de ardei gras taiat fasii foarte subtiri;
- 6 catei usturoi pisati;
- 1 lingurita boia dulce;
- 1 lingurita piper negru macinat;
- 1 lingurita cimbru uscat;
- 1 lingurita rasa cu sare;
- 3 foi de dafin;
- 200 ml bulion/suc de rosii (eu am pus ketch-up facut in casa);

Cum preparam:

Spalam coastele, taiati partea cu grasime (daca au prea multa).
Preincalziti cuptorul la 200 grade.
In tava de la cuptor, turnati uleiul, asezati coastele una langa alta, adaugati peste ele: sarea, piperul, boiaua, cimbrul, usturoiul pisat, foile de dafin, ardeii grasi si ceapa, taiaei fasii subtiri. Turnati vinul si apa.
Acoperiti tava cu folie de aluminiu si bagati tava la cutorul incins pentru 45-60 minute.
Dati folia la o parte, adaugati sucul de rosii si lasati tava descoperita, la 200 grade, pentru inca 30-40 minute pana se rumenesc coastele.

Ca si garnitura am copt vreo 9 cartofi, pe care i-am pus la cuptor cat timp s-au facut si coastele.
Am taiat alaturi si cativa castraveti murati si am papat.

Sosul ramas in tava l-am pasat cu blender-ul si l-am pus intr-o sticluta la frigider (aproximativ 300 ml).
Este foarte gustos si bun de folosit la alte preparate din carne, tocanite sau mancarica de mazare, fasole.

Din cantitatile mentionate obtineti 3 portii generoase.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu